Ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu

Ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu

Przyznaję: ostatnio my, sportowcy, mamy pod górkę, ale przecież nikt nie mówił, że będzie łatwo. Wszystkim uziemionym podsyłam zestaw ćwiczeń na wzmocnienie domowej roboty!

Trenujcie i pamiętajcie, że, kiedy opadnie już wirusowy kurz, spotkamy się zdrowi na mecie i będziemy cieszyć się, że, mimo przeciwności losu, nikt z nas nie odpuścił.

  • Ćwiczenia poprzedzamy 20-30 minutową rozgrzewką aerobową (Jeśli ktoś ma możliwość to najlepiej wykonać ją w formie spokojnego biegu lub trenażera. Jeśli nie, możemy sięgnąć po skakankę    w interwałach po 10-30 sekund przez 10 – 15 minut , bieg bokserski lub różne formy „pajacyków”. Spokojnie, w domu też dacie radę to zrobić).
  • Trening realizujemy w formie ćwiczeń obwodowych uwzględniając zmienności pracy mięśniowej (po nogach ręce, po rękach brzuch, itp.). Zależnie od poziomu zaawansowania wykonujemy 10-20 powtórzeń w 2-4 seriach, z przerwą do 60 sekund. Wielkość obciążenia dobieramy odpowiednio do własnych możliwości.
  • Początkującym zalecam wykorzystać ciężar własnego ciała. W miarę wzrostu siły należy zwiększać liczbę powtórzeń oraz serii. Po każdej serii wykonujemy 3-5 minut odpoczynku, wplatając ćwiczenia rozciągające.
  • Całość treningu siłowego (bez rozgrzewki) powinna trwać do 60 - 75 minut.
  • Łącząc trening siłowy z innymi jednostkami treningowymi nie należy przekraczać 2-3 sesji w tygodniu. Dzięki temu dajemy organizmowi czas na odpowiednią regenerację.

1. Carb Walk 2. Marsz wypadami 3. Przysiad bułgarski 4. Pompki 5. Przysiady 6. Deska z podporu na przedramionach do podporu przodem 7. Triceps - odwrotne pompki 8. Martwy ciąg 9. Mięśnie brzucha 10.Biceps - uginanie ramion z obciążeniem. 

Dziękuję Trenerom: Dorianowi Łomżyoraz Urszuli Niemiec, z którymi mam przyjemność współpracować w ramach treningu ogólnorozwojowego i rozwijać także swoje umiejętności trenerskie

#dawajkalach 

Login to post comments